Kundeplagen
Service, hva er det?
Etterhvert begynner vi å tro at den økonomiske krisa er en bra ting. Det har antagelig en tid vært alt for lett å drive med næringsvirksomhet. Du har sikkert selv lagt merke til det, du prøver å få bestilt en vare eller tjeneste, og oppdager at det rett og slett ikke er noen som har tid til å snakke med deg? Og hvordan behandler butikkene sine kunder nå for tiden?
Vi ble først glade fordi det kom et nytt senter på Hasle, grei beliggenhet for mange av oss. Vi har jo tidligere i disse sider beklaget over serviceinnstillingen.
Vi fikk et tips om å se på det nye skiltet ved heisen, og tenkte først at det var senterledelsen som angret seg, og ville si fra at de nå ønske å behandle kundene bedre.
Neida! Tvert i mot. La oss se nærmere på det skiltet:
Nå kan du aller nådigst få låne nøkkel mot å gi fra deg «solbriller, skjerf, kort o.l.»
Vi tolker dette som et tegn på hva slags folk som driver dette senteret. Kanskje ikke alle vil være enige i det. Kanskje sier det noe om hva slags kunder som vanker der? Du må gjerne tro det. Men er det noen grunn til å bruke senteret? Har du i så fall lyst lyst til å treffe disse kundene? Eller enda verre, bli tatt for å være en av dem?
Nei, ta heller T-banen. Hvilken som helst T-bane, i hvilken som helst retning, tar deg til et bedre senter.