Referat fra årsmøte 8. juni 1972

Til stede: Leif Lie Fjeldsgård og Hans kristiansen, Etterstad Nord. Reidar Christiansen og Kåre Bergland, Etterstad Sør. Harry Andersen og Bjørn Haraldsen, Etterstad Vest. Fredrik Sundane og Erling Aarøe, Etterstad Øst. Erling Waasjø, Etterstadsvingen.

Formannen ønsket velkommen. Det framkom ingen bemerkninger til innkallelsen og årsmøtet ble erklært lovlig satt.

1. Årsmelding for 1971/72.
Meldingen ble enstemmig godkjent. Bjørn Haraldsen foreslo at årsmeldingen heretter ble sendt OBOS-bladet og at et utdrag eventuelt kunne sendes beboerne på Etterstadsletta.

2. Regnskap for 1971/72
Regnskapet ble referert og enstemmig godkjent. Formannen foreslo at sekretæren skulle bevilges et honorar for sekretærarbeidet. Det var delte meninger om dette og sekretæren ønsket selv ikke noe honorar. Sekretæren ble deretter bevilget kr. 100,00 til dekning av utgifter til rekvisita, porto og telefonutgifter.

3. Eventuelt
Det har vært en del diskusjon om Vellets berettigelse. Årsmøtet mener at Vellet bør bestå som en samlingsfaktor for samtlige lag på Etterstad.
Etterstad-nytt ble etterlyst, og formannen meddelte at Jakob Larsen var kontaktet, men denne mente det burde yngre folk ta seg av. Eventuelle meldinger b urde kunne sendes ut i stensilform, og Vellets årsmelding kunne refereres på lagenes generalforsamling.
Forurensningsproblemene ble nevnt i forbindelse med industrien i området sammen med den planlagte Europavei gjennom området. Det ble henstilt til styret å være oppmerksom på dette problem. Pensjonistforeningens søknad om bidrag fra Vellet og lagene ble diskutert og en ble enig om at lagene burde ta kontakt før eventuelle bidrag gis.
Kontoret for Park og Idrett kontaktes for opprettelse av en lekeplass på sletta. Likeledes om utsmykning og anlegg for ballspill og skøytebane.
Fullføringen av Helsfyrkrysset med bussterminal ble etterlyst.

4. Valg

Formann: Leif Lie Fjeldsgård    nr 37b tlf. 670509